به گزارش خبرنگار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، دادستان ویژه روحانیت منطقه تهران و کرج در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم که سه شنبه، بیست و هفتم آذرماه در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی، اتفاقات امنیتی بسیاری را در کشور برنامه ریزی می کنند که با زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی می شود.

 

وی ابراز داشت: تمام نهادهای اجتماعی در جامعه بر اساس یک قاعده و اصل تشکیل می شود که از سوی افراد صاحب نظر تدوین شده و به اجرا می رسد؛ اما معمولا قوام آن در طول تاریخ محدود بوده است که با تحولی به اتمام رسیده و پایان یافته است؛ اما نهادی که در طول تاریخ خلقت انسان که تشکیلات آن در جامعه انسانی بی بدیل بوده، نهاد مقدس روحانیت است که اگر نگاه اجمالی به این مسئله داشته باشیم، نشان می دهد که از زمان بعثت رسول گرامی اسلام شروع شده و تا وضعیت حاضری که ما در آن زندگی می کنیم و قطعا استمرار خواهد داشت.

 

دادستان ویژه روحانیت تهران و کرج با اشاره به امتیازات نهاد روحانیت، خاطرنشان ساخت: اولین مسئله ای که در نهاد مقدس روحانیت می توانیم از آن نام ببریم، تحول گرایی و انقلابی بودن این نهاد است که به قرن و عصر خاصی منحصر نبوده و سبب شده این نهاد تا به امروز باقی بماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: توجه به تربیت، تهذیب و تعلیم که از آن می توان به «اخلاق» نام برد، از دیگر امتیازات نهاد روحانیت است که سبب حدوث و بقاء این نهاد شده است.

 

وی بیان داشت: تسلیح جامعه روحانیت به نرم افزار استمراری در طول تاریخ به نام «تبلیغ»، امتیاز بعدی نهاد مقدس روحانیت است؛ این نرم افزار بیش از هزار سال است که به تأسی از نبی مکرم اسلام و امامان معصوم(ع) در اختیار روحانیت قرار دارد.

 

دادستان ویژه روحانیت تهران و کرج اظهار داشت: «قدرت ارتباط گیری با جوانان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه انسانی» و «توفیق برای مقابله با دشمن این قشر و نهاد» از دیگر امتیازات نهاد روحانیت می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه به نقشه هایی که به دنبال سقوط نهاد روحانیت است، اشاره کرد و ابراز داشت: انقلابی بودن حوزه های علمیه برای دنیای مستعمر و مستکبر قابل تحمل نبوده و تصمیم جدی وجود دارد که انقلابی بودن را از قشر روحانیت بزدایند؛ به همین دلیل برای طلاب پایه های اول تا مراجع عظام تقلید برنامه دارند تا بتوانند این انقلابی بودن را از حوزه بگیرند.

 

وی خاطرنشان ساخت: یکی از شاخص ترین کارهایی که برای این هدف خود به کار می گیرند، لکه دار کردن انقلابیون حوزه است؛ آنقدر دشمن برای آسیب رساندن به حوزه و حوزویان تلاش می کند که بنای او بر این است که اگر در طول روز یا شب یک جمله بتواند در حوزه فضای مجازی از زبان یک طلبه برای زیر سوال بردن مدیریت نظام منتشر کند، این کار را انجام می دهد.

 

دادستان ویژه روحانیت تهران و کرج تصریح کرد: دشمن با پروژه هایی همچون نفوذ، حرکت نرمی را آغاز کرده تا بتواند چهره انقلابی را از حوزه برداشته تا حوزویان در مقابل حضرت آقا بایستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی پروژه دیگر دشمن را اخلاق زدایی از حوزه عنوان کرد و بیان داشت: اگر بستر اخلاق از حوزه خارج شود، چیزی برای حوزه باقی نخواهد ماند و دشمن به دنبال همین مسئله است تا به وسیله آن، اصل نهاد روحانیت را از میان بردارد.

 

وی اظهار داشت: امروز مساجد ما خالی از روحانی و جوانان است؛ طلاب و فضلا باید ورود جدی داشته باشند و باید ارتباط گیری ما با جوانان تقویت شود تا بتوانیم نهاد روحانیت را همچنان پرقدرت داشته باشیم.

 

همچنین حجت الاسلام افشار، مسئول گروه سفیران تربیت کرج نیز در این جلسه گفت: مجمع طلاب و فضلای البرز، گروه سفیران تربیت را راه اندازی کرده که در موضوعات مختلف فعالیت داشته که «اعتیاد»، «دانش آموزی عمومی» و «مشاوره در مساجد، مدارس و ادارات»  از جمله این موضوعات بوده که طلاب و فضلا می توانند در این برنامه همکاری و همیاری داشته باشند.