بسم الله الرحمن الرحیم

جهت اطلاع بیشتر طلاب و فضلای ارجمند از فعالیت های و اهداف مجمع و نمایندگان مصاحبه ای با نماینده طلاب و فضلای کرج و اشتهارد مقیم قم حجت الاسلام و المسلمین حسینی متولی صورت گرفته است که بخش اول این مصاحبه را خدمتتان ارائه می نماییم :

 

سوال : از زمانی که جنابعالی بعنوان نماینده انتخاب شدید چه فرایندی را برای مجمع طلاب و فضلای کرج طی کردید؟

جواب: با توجه به اطلاع از توانمندیهای ممتاز و قابل توجه طلاب محترم، قبل از هرکاری نیاز به آمار روشن و به روز از این مجموعه عظیم بود. در اولین اقدام با کمک دوستان، طی چند جلسه، فرم های مختلف بررسی شد و جهت جمع آوری این آمار هم جلساتی برای طراحی و راه اندازی سایت مجمع طلاب و فضلای کرج و اشتهارد مقیم قم انجام شد که بحمدالله هم اینک این سایت به همت و مدیریت عالی جناب حجت الاسلام حاج آقای عزیزیان و مدیریت اجرایی فاضل ارجمند جناب آقای ابوطالبی راه اندازی شده است، و صفحات شخصی با قابلیت درج اطلاعات در اختیار طلاب، فضلا و روحانیون مجمع قرار دارد.

 

البته انجام جلسات عمومی در صدر برنامه های جاری بوده است. لذا در اقدامی جدید یک جلسه اختصاصی برای گروه های تبلیغی طلاب محترم کرجی قبل از ماه مبارک و با دعوت از معاون محترم فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جناب آقای روستا آزاد برگزار شد که در حال حاضر نیز پیگیر این موضوع هستیم.

 

سوال: برای دوره نمایندگی خود چه برنامه هایی دارید؟ لطفا اهم برنامه های خود را بیان فرمایید.

جواب: با توجه به محدودیت امکانات و اختیارات حقوقی نمایندگی مجمع، چند برنامه مورد نظر اینجانب می باشد، البته اجرای این برنامه ها فقط با همراهی دوستان و راهنمایی بزرگان مجمع ممکن است. به عبارت دیگر ما هیچ امکان اداری و مالی حتی برای اداره سایت هم نداریم، و همانطور که می دانید تمامی این امور حتی در قسمت مالی با کمک شخصی دوستان انجام شده است .

اگر اجازه بفرمایید من چند برنامه مورد نظرم را خدمت شما عرض می کنم چه بسا همین مصاحبه، عامل اصلاح و تکمیل برنامه و همراهی دوستان بیشتری از مجمع باشد: 

1- ایجاد ارتباط صمیمی و مفید با ورودی ها و انتقالی های جدید به قم.

همه ما این دوره یعنی ورود همراه با سوال، ابهام و به عبارتی غربت به شهر قم را تجربه نموده ایم. فکر می کنم اگر با همت اساتید، بزرگان و دوستان مجمع طلاب کرج در قم درهمان ماه های اول ورود این عزیزان به قم ، ضمن استقبال از آنها با فضای دوستانه مجمع (که بیش از سی سال در کمال سلامت و بدون دخالت جریان ها و سلایق خاص فعالیت دارد) آشنا شوند حداقل آثار عاطفی خواهد داشت. هرچند فکر می کنم با توجه به وجود اساتید رشته های گوناگون در جمع دوستان مجمع، که در قم منشا تاثیر و معتمد هستند می توان ارائه راهنمایی و مشاوره درسی و برنامه ای به این دوستان هم داشت. البته ارائه خدمات موجود مانند امکان کمک اداری یا بعضی خدمات مالی همچون شهریه و وام هم می تواند کمک خوبی باشد.

2- ایجاد ارتباط مفید و سازنده طلاب، فضلا و روحانیون کرجی با علما و روحانیون مستقر در کرج.

البته باید عرض کنیم این طرح کاملا وابسته و نیازمند جمع بندی سریع تر اطلاعات دوستان در سامانه (یعنی سایت مجمع) است.

برای اجرای این طرح، برنامه های مختلفی می تواند وجود داشته باشد که بنده یکی از آنها را که به نظرم در عین سادگی، مفید خواهد بود بیان می کنم:

با توجه به وسعت کلان شهر کرج، حومه و شهرهای اطراف آن به خصوص اشتهارد، و با توجه به تعداد قابل توجه طلاب آشنا به مناطق مختلف این شهر بزرگ اگر به صورت منطقه ای با علمای کرج به خصوص ائمه جماعت مرتبط شوند باعث برکات زیادی خواهد بود.

به نظر بنده، نفس آشنایی این مجموعه طلاب با یکدیگر در قم، آثار زیادی دارد تا چه رسد به آشنایی علما و ائمه جماعت هر منطقه با این تعداد طلبه فاضل، خوش سلیقه، با نشاط و آماده که از آن منطقه در قم مشغول تحصیل هستند. خود این آشنایی و ارتباط ساده، مقدمه خیلی اتفاقات مبارک خواهد بود.

البته همانطور که عرض کردم مقدمه این طرح و هر طرح دیگری اولا تکمیل فرم ها در سایت است و ثانیا تکمیل طرح با ارائه نظرات دوستان هرمنطقه و رعایت جوانب آن. بعضی جهات دیگر هم برای این برنامه مطرح است که اجازه دهید بعدا از طریق سایت یا در جلسات عمومی مجمع، طرح شود.